Cestování

Rožnov pod Radhoštěm

26. srpna 2017 v 19:41 | Christie
"Rožnovské hodiny smutně bijů
že ňa s mojů milů, rozváďajů."

lidová píseň " Rožnovské hodiny"

Příroda, kopečky, tradice, zvyky, lidové písně, folklór,skanzen, památky, pivovar a pivní lázně - to všechno je Rožnov pod Radhoštěm.

V Rožnově jsem strávila kousek dětství, a to díky nevlastnímu dědovi, který tam měl postavený domeček, kde se staral ještě o svou maminku. V domečku měl klavír a po něm chodila černá kočka a já jako malé děcko, jsem měla samozřejmě z toho velkou srandu. Kudy projdete všude na Vás dýchá Valašská atmosféra - lidové písně, nářečí. Proto je Rožnov mou srdíčkovou záležitostí.
Tož ale myslím, že nostalgie bylo dost a dáme sa na cestu do Rožnova pod Radhoštěm. :)

Rožnov pod Radhoštěm leží na východě Moravy a to přímo v okrese Vsetín, ve Zlínském kraji.

Kroměříž

20. srpna 2017 v 15:57 | Niké
Ahoj!

Dnes Vám povím něco o mém rodném městě, které neskromně považuji za to nejkrásnější ze všech...Kroměříž! Kroměříži se také přezdívá Hanácké Athány, neboť je zde spousta památek a také škol. Roku 1997 byla skutečně vyhlášena nejkrásnějším historickým městem České republiky.

Výsledek obrázku pro kroměříž

Litomyšl

16. srpna 2017 v 8:48 | Christie
Jsem z východní Moravy, která je známá především krásnou přírodou, veselými lidmi a bohatou kulturou. Před pár lety jsem začala jezdit za rodinou mého přítele do východních Čech a ty jsem si natolik oblíbila, že se s Vámi podělím o jedno ,podle mého, z nejkrásnějších měst ČR. Tak pojďme na to! :)

Město umění, město památek, město festivalů, město známých osobností - To vše nabídne Litomyšl.
Mnohokrát jsem Litomyšl navštívila a pokaždé mi přišla jiná, něčím speciální. Proto Vás chci alespoň virtuálně provézt po maličkém, ale nádherném městě - Litomyšl.

Litomyšl leží na východě Čech v Pardubickém kraji. Nejbližší města od ní jsou Svitavy a Česká Třebová (zhruba 20 km).

Mikulov

12. srpna 2017 v 17:58 | Niké
Jak často říkám: Každý jezdí k moři a do hor, ale málokdo ocení krásu naší matičky země. Česká republika je pro mě nejkrásnější zemí na světě a neříkám to jen proto, že je to můj domov. Vůbec nejpevnější vztah kromě mé rodné Hané mám k jižní Moravě. Zde jsem (konkrétně v dědince Březí u Mikulova) strávila významnou část mého dětství u babičky a dědy a mám zde širokou rodinu. Ráda se sem vracím. Mikulov je také oblíbeným cílem nejen českých turistů, tak si jej trochu představíme.

Výsledek obrázku pro mikulov

Dovolená - Mallorca

7. srpna 2017 v 20:39 | Christie
Nazdárek!

Léto = dovolená ! Samozřejmě, že letos jsme s přítelem pojali velmi vážně. :D A tak jsme se rozhodli vyjet si za mořem. Přesněji řečeno jsme letěli. Nás směr byl jednoznačný, nemuseli jsme se dohadovat, kam poletíme. Volba byla od začátku jasná - Mallorca.

Mallorca ( též Majorka)

Náleží Španělsku, je součástí Baleárských ostrovů a též je největším ostrovem Španělska. Mallorce se nazývá "Perla Středomoří". Leží v západní části Středomoří.
Hlavní městem je Palma de Mallorca, kde se nachází také dominantní památka katedrála Le Seu a také gotický hrad.